#Mitt Sverige


I mitt Sverige ska staten uppfylla sin plikt att ge medborgarna trygghet! En sjukförsäkring i toppklass! En A-kassa som du kan leva på mellan två jobb! Studentlön istället för lån!   

I mitt Sverige ska skolor, sjukvård eller apotek gå med vinst. Det ska serva befolkningen!

I mitt Sverige ska pengars värde inte bestämmas av spekulation utan av ett verkligt värde. Bankerna får inte låna ut mer pengar är de verkligen har själva och den största inkomstkällan är verklig tillverkning i stället för gissningslekar om framtida prissättning.
I mitt Sverige ska vi sluta se ner på samhällsvetenskap och humaniora. När makten ska fördelas på hela folket måste folket noga undervisas i hur de får ut maximalt av sitt medborgarskap! Alla ska veta hur partier fungerar eftersom de styr landet! Alla ska få insikt i hur Sverige styrs. Ingen ska lämnas utanför med murar av svåra ord och hemlighetsfulla paragrafer.

I mitt Sverige kör ingen på bensin eller i uråldriga bilar. Alla har en bränsledepå hemma för sina bränsleceller.

I mitt Sverige har alla rätt till en billig men bra bostad.  

I mitt Sverige ska vi aldrig någonsin gå med på något annat än alla människors lika värde och rätt.

I mitt Sverige ska en nyanländ emigrant lotsas in i landet och till ett jobb och en samhällsfunktion genom noga genomtänkt och riktad integration!

I mitt Sverige ska även svaghet kunna vara en styrka!

I mitt Sverige expoteras inga vapen till länder som inte har fria val, delar vår tro på människans lika värde och i fördragsform lovar Sverige att verka för fred för alla folk!

I mitt Sverige pussas barn och föräldrar god natt på nattis om föräldrarna ska jobba sent eller natt.

I mitt Sverige är människans utveckling och framtid högre mål än riskkapitalisters vinstintresse.

I mitt Sverige lär sig varje barn och ungdom hur man startar eget. Majoriteten av privata bolag ska vara arbetarstyrda och drivas för att ge vinst men också inre tillfredställelse!

I mitt Sverige ska en 25 åring kunna ha eget boende och fast anställning!

I mitt Sverige vågar man ha mål som de här ovan nämnda. Där bygger man hellre om systemet än krossar människor.

Marcus Johansson
Gräsrotsbloggare.

Kommentera

